Δωρεάν Έλεγχος Επιλεξιμότητας για τα Προγράμματα Επιδοτήσεων
Accounting & Bussiness Consulting

Τις επόμενες μέρες θα τεθεί στη διάθεση των πολιτών η ηλεκτρονική υπηρεσία που θα συμβάλει αποφασιστικά στην πλήρη αποσυμφόρηση των ΚΕΠ και των δημοσίων υπηρεσιών.

Στον ψηφιακό χάρτη που προβλέπει την περαίωση διαδικασιών με ένα… κλικ εντάσσεται πολύ σύντομα η βεβαίωση του γνήσιου της υπογραφής και σε έγγραφα που δεν αφορούν εξουσιοδοτήσεις ή υπεύθυνες δηλώσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μέσα στις επόμενες μέρες θα τεθεί στη διάθεση των πολιτών υπηρεσία που θα τους επιτρέπει να θέτουν ηλεκτρονικά την υπογραφή τους σε έγγραφο (και σε χειρόγραφο), με οποιονδήποτε τίτλο και οποιοδήποτε περιεχόμενο. Η διαδικασία θα ακολουθεί τη φιλοσοφία ηλεκτρονικής έκδοσης εξουσιοδότησης και υπεύθυνης δήλωσης: ο πολίτης αρχικά θα εισέρχεται στην πλατφόρμα με τους κωδικούς του στο Taxisnet, στη συνέχεια θα αναρτά το προς υπογραφή έγγραφο και θα επιλέγει τα σημεία στα οποία επιθυμεί να θέσει την υπογραφή του. Τέλος, εφόσον δεν έχει δηλώσει τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου μέσω του Μητρώου Επικοινωνίας Πολιτών, θα καλείται να το επιβεβαιώσει μέσω κωδικών web banking και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα το έγγραφο θα βρίσκεται στην οθόνη του, έτοιμο για εκτύπωση ή ηλεκτρονική αποστολή.

Με την υπηρεσία αυτή το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης κλείνει- όπως λένε στελέχη του- το κεφάλαιο των κοινών βεβαιώσεων γνησίου υπογραφής, που συμβάλλει αποφασιστικά στην πλήρη αποσυμφόρηση των ΚΕΠ από τις συγκεκριμένες διαδικασίες μετά και τον προγραμματισμό και τη συμφωνία μεταξύ του ΚΕΠ και του αρμόδιου υφυπουργού Γιώργου Γεωργαντά. Η ηγεσία του υπουργείου προχωρά ταυτόχρονα με σταθερά βήματα στην ψηφιοποίηση συγκεκριμένων διαδικασιών ενώπιον συμβολαιογράφων (άυλο διαζύγιο, δηλώσεις και εξουσιοδοτήσεις στο πλαίσιο του ηλεκτρονικού φακέλου μεταβίβασης ακινήτου κ.λπ.). Παράλληλη δε δράση του αποτελεί η χορήγηση ηλεκτρονικών υπογραφών σε εμπορικούς και επιστημονικούς κλάδους προκειμένου να διευκολύνει τις επιχειρηματικές και επαγγελματικές τους δραστηριότητες.

Περιττή γραφειοκρατία

Στόχος του κ. Κυριάκου Πιερρακάκη είναι από την πρώτη στιγμή όχι μόνο η δημιουργία λειτουργικών διαδικασιών -που είχε πρόσφατα περιγράψει από το βήμα της Βουλής- αλλά και η βελτίωση και διεύρυνση αυτών «εν κινήσει». «Ο στόχος αυτός βασίζεται στην όλη φιλοσοφία για τη λειτουργία ευρύτερα του του gov.gr αλλά και στη διαδρομή για την αποδοτικότητα στην πράξη», τονίζει κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου υπενθυμίζοντας ότι αν επιχειρούσαμε ένα ταξίδι πίσω στο 2019, η εικόνα που θα βλέπαμε στις περισσότερες δημόσιες υπηρεσίες θα ήταν μεγάλες ουρές, όπου πολίτες περίμεναν από έναν υπάλληλο να βεβαιώσει το γνήσιο της υπογραφής τους για μια σειρά από ζητήματα: εξουσιοδότηση, υπεύθυνη δήλωση, αλλά και πάσης φύσεως ιδιωτικά έγγραφα.

Οι τεχνολογικές εξελίξεις βέβαια είχαν καταστήσει εδώ και αρκετά χρόνια τη συγκεκριμένη διαδικασία περιττή γραφειοκρατία.

«Τη στιγμή που οι πολίτες μπορούσαν να προβαίνουν σε σημαντικές συναλλαγές από το σπίτι ή το γραφείο τους, η επιβεβαίωση ότι αυτός που υπογράφει το έγγραφο είναι όντως αυτός που δηλώνει μπορούσε καιρό τώρα να γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο. Παρ’ όλα αυτά, οι ουρές και η ταλαιπωρία παρέμεναν αμετακίνητες», επιμένει το ίδιο στέλεχος επιχειρώντας να αναδείξει τη σημασία της βεβαίωσης του γνήσιου της υπογραφής σε οποιαδήποτε έγγραφο, σε μια απλή συνεργασία, σε μια διαθήκη κ.α.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ζήτημα διαγραφής κάθε περιττής γραφειοκρατίας είχε μπει από πολύ νωρίς στο μάτι του κ. Πιερρακάκη και της ομάδας που είχε συγκροτήσει κατ’ εντολή του κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, πολύ πριν από τις κάλπες του Ιουλίου του 2019. Μάλιστα οι συνεργάτες του υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης είχαν διαπιστώσει από τα στοιχεία των ΚΕΠ ότι ένα μεγάλο ποσοστό των επισκέψεων των πολιτών στα ΚΕΠ αφορούσε βεβαίωση γνησίου υπογραφής.

Η απάντηση σε ένα τόσο σημαντικό ζήτημα γραφειοκρατίας λοιπόν δεν θα μπορούσε παρά να έχει έντονο συμβολισμό: όταν τον Μάρτιο του 2020 τέθηκε σε λειτουργία το gov.gr, η πρώτη του έκδοση συγκέντρωνε τις 501 ηλεκτρονικές υπηρεσίες που ήδη υπήρχαν διάσπαρτες, με μόνη νέα προσθήκη τη δυνατότητα ηλεκτρονικής έκδοσης εξουσιοδότησης και υπεύθυνης δήλωσης. Και, μέσα στην έξαρση του πρώτου κύματος της πανδημίας, χάρη στο gov.gr οι πολίτες μπορούσαν να αποφύγουν τον υπ’ αριθμόν 1 λόγο επίσκεψης σε δημόσια υπηρεσία γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια από το σπίτι ή το γραφείο τους.

«Μάλιστα, με τις λειτουργίες που σταδιακά προστίθενται στην ψηφιακή φαρέτρα του gov.gr (θυρίδα πολίτη και φορέων, δεύτερο επίπεδο αυθεντικοποίησης κ.λπ.), η νέα δυνατότητα ενισχύεται και θωρακίζεται διαρκώς, με αποτέλεσμα τη μέχρι στιγμής ηλεκτρονική έκδοση περισσότερων από τεσσάρων εκατομμυρίων εξουσιοδοτήσεων και υπεύθυνων δηλώσεων», καταλήγει ένας εκ των βασικών συνεργατών στο τιμ Πιερρακάκη.

Πηγή: Πρώτο Θέμα

0 Likes
1514 Views

Διαβάστε επίσης

Show Buttons
Hide Buttons