Οικονομικά και Τέχνη: Καλλιτέχνης ή Επιχειρηματίας;
Πως θα χαρακτηρίζατε έναν επαγγελματία ζωγράφο; Ως καλλιτέχνη που διαχειρίζεται μια επιχείρηση ή ως έναν επιχειρηματία που κάνει τέχνη;
Το έργο ενός καλλιτέχνη δεν είναι μόνο απαιτητικό και μοναδικό αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι καθορίζεται από τα υποκειμενικά συναισθήματα του κοινού. Τo ερώτημα είναι σε ποιο βαθμό η οικονομική επιτυχία και η καλλιτεχνική επιτυχία καθορίζονται από το ταλέντο και την προσωπικότητα του καλλιτέχνη.
Παρακάτω παρουσιάζονται τα βήματα που θα βοηθήσουν να εισάγετε την τέχνη σας στον επιχειρηματικό κόσμο.
Σχεδιάστε διεξοδικά
Πολλές φορές όταν κάποιος αποφασίζει να γίνει επαγγελματίας καλλιτέχνης, δεν συνειδητοποιεί ότι στην ουσία ξεκινά την δική του επιχείρηση. Αλλά είναι αλήθεια! Πουλάτε ένα προϊόν (έργο τέχνης) σε ανθρώπους (συλλέκτες) που βρίσκουν αξία σε αυτό.
Και, όπως κάθε επιχείρηση που ξεκινάει, ένα επιχειρηματικό σχέδιο μπορεί να σας βοηθήσει να χαρτογραφήσετε όλα τα βασικά βήματα.
Πάρτε το laptop ή το σημειωματάριο σας και ξεκινήστε να σημειώνετε τα σχέδια που έχετε για αυτή τη νέα, δημιουργική καριέρα.
Προσδιορίστε τους πελάτες σας
Ένα από τα πιο σημαντικά βήματα στη δημιουργία μιας επιχείρησης είναι να καθορίσετε ποιος είναι ο «πελάτης-στόχος». Όταν διαπιστώσετε ποιος είναι ο ιδανικός πελάτης σας (αυτός που είναι πιο πιθανό να αγοράσει το έργο τέχνης σας), θα αρχίσετε να καταλαβαίνετε και πως μπορείτε να προωθήσετε πιο αποτελεσματικά την τέχνη σας και φυσικά να αποκτήσετε εισόδημα μέσα από αυτή. Ερωτήσεις όπως «ποια επίπεδα εισοδήματος μπορούν να αποκτήσουν το έργο τέχνης σας» «σε ποια γεωγραφική περιοχή απευθύνεστε», «ποιο είδος τέχνης εκπροσωπείτε» θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε το προφίλ του ιδανικού πελάτη και να ορίσετε μια επιτυχημένη στρατηγική μάρκετινγκ.
Μην αγνοείτε την οικονομική διαχείριση
Η διαχείριση των οικονομικών είναι ένα αναπόφευκτο βήμα σε ένα βιώσιμο επιχειρηματικό σχέδιο και πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη. Είναι πολλοί οι καλλιτέχνες που αδυνατούν να συντονίσουν την καλλιτεχνική τους διάθεση με την τιμολόγηση των προϊόντων τους, καταλήγοντας να απογοητεύονται από τις οικονομικές απολαβές των έργων τους.
Η ικανότητα να διαχειρίζεστε μια ακμάζουσα επιχείρηση δεν σας κάνει λιγότερο καλλιτέχνη. Ορίστε συγκεκριμένους οικονομικούς στόχους για το ακριβές ποσό που χρειάζεται να λαμβάνετε, την αξία των έργων τέχνης που προσφέρετε, τα έξοδα που δαπανάτε και την εξοικονόμηση που απαιτείται για την κάλυψη αυτών. Να θυμάστε ο προγραμματισμός της οικονομικής επιτυχίας είναι ο καλύτερος δρόμος για να οδηγηθείτε σε αυτή.
Η ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΣΤΕ ΜΙΑ ΑΚΜΑΖΟΥΣΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΕΝ ΣΑΣ ΚΑΝΕΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ
Τιμολογείστε το έργο τέχνης σας
Αν η τιμολόγηση είναι ένα από τα πιο δύσκολα πράγματα για έναν καλλιτέχνη να κατανοήσει, η δημιουργία κέρδους φαντάζει ακόμα δυσκολότερη. Αλλά αυτός δεν είναι ο στόχος ενός επαγγελματία καλλιτέχνη; Να καταφέρει να βιοπορίζεται μέσα από την τέχνη του. Υπάρχει ένας επίμονος μύθος ότι οι καλλιτέχνες πρέπει να «λιμοκτονούν» για την τέχνη τους. Αυτό είναι απλά ανακριβές. Η επιτυχία σας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την επιχειρηματική στρατηγική που ακολουθείτε και φυσικά με τον τρόπο που τιμολογείτε την εργασία σας. Για να αποδώσετε την κατάλληλη τιμή στο έργο τέχνης σας, πρέπει πρώτα να γνωρίζετε το κόστος που απαιτείται και να σιγουρευτείτε ότι καλύπτεται από την τιμή που έχετε ορίσει. Λέγοντας κόστος εννοούμε τα υλικά που χρειάζεστε, ο χρόνος που διαθέτετε, η συσκευασία του έργου ακόμα και τυχόν μεταφορικά για την αποστολή του. Έχετε ένα μοναδικό σετ δεξιοτήτων που οι πελάτες σας εκτιμούν και είναι διατεθειμένοι να καταβάλουν το ανάλογο αντίτιμο για τις υπηρεσίες που προσφέρετε.
Η ικανότητα να διαχειρίζεστε μια ακμάζουσα επιχείρηση δεν σας κάνει λιγότερο καλλιτέχνη
Δικτυωθείτε
Κάθε επιχείρηση χρειάζεται μια επικοινωνιακή στρατηγική για να επιτύχει τους στόχους της, κι αυτό γίνεται ακόμα πιο απαραίτητο σε μια επιχείρηση με επίκεντρο την τέχνη. Η δικτύωση είναι πολύ περισσότερο από επαγγελματικές κάρτες. Έχοντας ένα δίκτυο ανθρώπων γύρω από εσάς και την τέχνη σας είναι το κλειδί για την εξέλιξη σας. Δημιουργείστε τον κατάλληλο κύκλο, συμβουλευτείτε επιχειρηματίες και καλλιτέχνες που θαυμάζετε και πλαισιωθείτε με ανθρώπους που θα σας δώσουν την ώθηση που χρειάζεστε.
Επιλέξτε τη μορφή της επιχείρησης
Το μόνο που σας κρατάει πίσω αυτή τη στιγμή είναι η έναρξη μιας επιχείρησης ακολουθώντας τις νόμιμες διαδικασίες που διέπουν μια επιχειρηματική κίνηση. Κάντε μια έρευνα για να αποφασίσετε τι μορφή επιχείρησης ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες σας. Πολλοί καλλιτέχνες επιλέγουν την δημιουργία ατομικής επιχείρησης καθώς αποτελεί μια εύκολη και γρήγορη διαδικασία και τις περισσότερες φορές πιο κατανοητή για να έχετε τον έλεγχο των οικονομικών σας.
Ίσως πρέπει λοιπόν να αρχίσουμε να μειώνουμε την αίσθηση της απόστασης μεταξύ των δύο αυτών κατηγοριών, οι οποίοι συχνά θεωρούνται δυο εντελώς διαφορετικοί ανθρώπινοι τύποι: τόσο οι καλλιτέχνες όσο και οι επιχειρηματίες οικοδομούν στην ίδια κρίσιμη βάση για την προώθηση των υπηρεσιών που προσφέρουν και σίγουρα έχουν περισσότερα κοινά απ ‘ ότι πιστεύουμε.